21 Ekim 2008 Salı

Kizlan'da Sonbahar



Sonbahar Kizlan'a cok guzel geldi. Gercekten de 2. bir bahari yasiyoruz. Bir suru bitki cicege verdi kendini. Yukaridaki fotograftaki bitkinin acik eflatun ve mor arasi farkli tonlari var. Ciceklerinin detaylarini fotografi cekip de laptopta bakinca farkettik! Ankara oncesi yuruyuslerimizde cektigimiz fotograflardan bir kismini Picasa'ya yukledik.

Bu yuruyusler sirasinda yerde, topragin altinda bir (sanirim) esek arisi yuvasi gorduk. Fotograf cekmek icin yaklasmamla 1-2 saniye icinde ugultunun artmasi bir oldu. Tugrul sirtindalar deyince, panikle fotografi cekip kactim. Aslinda zoom yapip, kovandan cikarmaya/sokmaya calistiklari seyin (fotografin sag alt kosesinde, acik sarimsi, kapali bir sey) daha detayli fotografini cekmek istemistim ama olmadi.



Bu 3'lu de komsularimizdan birinin. Yaz basi gormustuk, sonra ortadan kayboldular. Yenilerde tekrar donduler nereye gittilerse. Ben maydanoz toplamaya giderken bir baktim, bizimkiler de Tugrul ve kopeklere merakla bakiyorlar!:)



Not: Dun bu koyunlarin sahibi ile konustum. Bu uclu megerse anne ve 2 kizi imis!:) Yaz boyunca ciftlesmek icin bir kocun yanina bir kac kere gitmisler. Sonunda ikisi gebe kalmis. Aralik ayinda biri, baharda da digeri!:) Aralikta kuzu sevmeye gelin hadi!

1 yorum:

Pinar dedi ki...

Ilk fotograftaki bitki, funda (nam-i diger Süpürgeotu, Süpürgeçalısı, Erica, Galluna vulgaris, Buruyere) imis.