12 Temmuz 2009 Pazar

Larva'lar Degisiyor

Larva bilmecesi cozulmek uzere. Artik nasil bir bocege donustugunu biliyoruz. Umarim bundan sonrasi, yani bunun ne bocegi oldugunu bulmak, kolay olur. Mayis bocegi (larvasi: kadi lokmasi) resimlerine baktim epey benziyor ama emin olamadim.

Hatirlarsiniz 5 hafta kadar once gubre cuvallarinin icinden cikan dev larvalardan bir kismini bir yogurt kabinda gozlem altina almistik. Once kabin icindeki gubre hizla eridi, yavas yavas gubrenin yerini pirinc buyuklugunde dışkılar aldi. Ardindan (1-2 hafta once) kucuk ceviz buyuklugunde yutmurta gibi toplar bulmaya basladik icinde ve bunların kozaları oldugunu tahmin ettik. Bugun cuvallar halinde son kalan 20 kadar cuvali compost etmek uzere tasirken, cuvallarin icinden yine larvalar ve toplari cikti. Sansimiza bir tanesinde toplardan birini catlamis bulduk. Icindeki bocek baskalasimini tamamlamis, disari cikmaya calisiyordu. Fotograf cekebilmek icin biraz da biz yardim ettik.

5 yorum:

Çiğdem dedi ki...

Kibarlık olsun diye önce latincesi...
Scarabaeus sacer... Ya da bildiğimiz "bokböceği" gibi geldi bana.

Şu linkte fotoğrafları var

http://images.google.com.tr/images?hl=tr&q=%22Bokb%C3%B6ce%C4%9Fi%22&um=1&ie=UTF-8&ei=e8xaSpO8BZLCmgOe6J3dCQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4

Bu arada ekilen biçilen fazlasını dondurucuya koyma, konserveleme, kurutma konusunda yardım gerekirse hazırım.

Sevgiler

tugrul dedi ki...

Resimlere baktim, aynisi oldugunu sanmiyorum. Bizimkilerin rengi yesile calan metalik bir kahverengi.

Yiyecek saklama konusunda bolca sorularimiz olur, tesekkurler.

Meyvelitepe dedi ki...

Haziran böceği (manas)

tugrul dedi ki...

Bizdeki erginler haziran bocegi gibi benekli degil. Ancak gerek larvalarinin, gerekse erginlerinin benzerligine bakilirsa ayni ailedenler. O yuzden ozellikle kokler icin zararli olduklari kesin gibi. Mucadelesi biraz sikintili olacak. Bulabildigim kadari ile onerilenlerin hicbirisi uygulama acisindan cazip degil (agac altini ortusuz birak, derin sur, capala, ilacla, ...) Organik olarak ise ne yapacagimi henuz bilmiyorum. Asmalara bayagi zarar veriyormus, gubrenin icinde olduklarini farketmeden asmalara da kullanmistik :-( Oldukca kotu bir problem!

Meyvelitepe dedi ki...

Bizim bahçede de görüldü maalesef. Çiftlik gübresiyle geldi. Gübre tuzaklarından söz ediliyor. Biraz araştırıp paylaşırım.