30 Ağustos 2009 Pazar

Keciboynuzlari toplandi


Burcu ile haftalardir bir turlu elimizin degip de yapamadigimiz keciboynuzlarini toplama isini bitirdik. Cikti agaca, elinde bir tane kargi! Dikkatli dikkatli indirdi asagiya salkim salkim duran haruplari.

Bir yandan da tombullarini yedik tabi ki. Bu arada bir suredir tatlarini ve bicimlerini begendigimiz bir kac keciboynuzunun cekirdeklerini islatip islatip dikiyorum. Islatma fikri Evren'den. Inanilmaz derecede buyuyorlar. Bazilari neredeyse 3 katina cikti, bazilari ise neredeyse hic buyumedi. Tup posetlere ilk diktiklerimden birinde hemen bir yapraklar gordum, heyecanlandim. Derken 2. parti diktiklerimden Tugrul karpuz yapraklarina benzeyen kotiledon yapraklarini gosterince kafam karisti. Hemen Evren'in bloguna baktim ve de meger benim karpuz sandigim keciboynuzu imis! Sadece 1 tanesi cimlendi. Digerlerinin zamanla cikacagini umuyorum.



Bu arada 1-2 ay kadar once de Datca Hurmasi ile top cam cekirdekleri dikmistim. 4 tane Datca Hurmasi cimlendi. Top camlarda henuz hareket yok. Onlarin da bazilarini islatarak diktim, bazilarini islatmadan. Bir fark olmadi!:)

2 yorum:

hindiba dedi ki...

Öyle güzel ki! Adini da sevdik :) Hurma benim de listemde. Daha önce bir denemem vardi zaten. Sanirim yine olur.

Pinar dedi ki...

Datca hurmasi yerli tek palmiye turu imis. Hurmalarinin tadi biraz burukmus. Yetiskinleri cok guzel gorunuyor.

Aslinda soyle guzel bir hurma agaci da ne iyi olurdu!