21 Ekim 2009 Çarşamba

Visne likoru tarifi- 1



Sevgili Cigdem'den tarifi alali ve uygulayali epey oluyor ama araya giren isler ve yolculuklar yuzunden visne likorunun tadina bakmak gecen gun mumkun oldu. Kokusu, tadi, rengi, kadehte biraktigi iz cok hos ama asil olay icindeki visnelerde! Tam bir bomba! Cigdem'in tarifi soyle (BIZIM YAPTIKLARIMIZ/DEGISTIRDIKLERIMIZ BUYUK HARFLE YAZILI):

1. Meyveyi yika süz, kavanoza koy. Cin/votkayi üzerine boca et, bir çorba kasigi toz seker ekle- BIZ 1 KG VISNEYE, 70 cc VOTKA, VE BIRAZ DAHA COK SEKER KOYDUK. DAHA YOGUN MEYVE, DAHA AZ ALKOL TADI ISTEYENLER, VISNE MIKTARINI ARTIRABILIR.
2. Keyfine göre yarim çubuk tarçin, bir iki karanfil.... Kavanozu kapat ve karanlik bir yerde 3 hafta beklet- BIZIM ARAYA GIREN ISLER YUZUNDEN 2 AY GECMIS! KAVANOZU GOZ ONUNDE BULUNDURMAKTA FAYDA VAR!:). VISNE TANELERININ BOMBA OLMASININ SEBEBI BU SURE OLABILIR MI BILMIYORUM.
3. Önce süz meyvelerden ve berrak ve renkli ve kokulu likörü al. Üzerine en eski en gözden çikardigin kiligi giy ama o kiligi da sakin atma seneye lazim olacak :=) Al eline tel süzgeci koy en büyük tencerenin üzerine. Posali bir sivi çikacak onu da kendine ayir. Koy buz dolabina sogusun. - ISTE BIZ BUNU YAPMADIK. VISNE BOMBASI OLARAK YEMEYE DEVAM ETMEK NIYETIMIZ AMA BELKI BIR KISMINI DA YAPARIM.

Cigdem, icerken kulaklarini cinlattik bilmem hissettin mi? Likor agir agir, agzin icinde eze eze icmelik! Bu betimlemem bana Cem Yilmaz'in Anadolu Rock esprisini hatirlatti!:) Bu guzel tarif icin tesekkurler.

Blogun basligindan anlasildigi uzere 2. bir tarifle hazirlanmis ayri bir visne likoru daha var. Ama henuz tadina bakmadik. Bakinca onun da tarifini verecegim.

3 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

Bana tavsiye edileni bende sizinle paylaşmak istiyorum..Vişne tanelerini sizin tabirinizle bombaları buzluğa bir kap içerisine koyarsanız,aklınıza estiğinde ağzınıza atabilirsiniz ya da ev yapımı pastalarda kullanabilirsiniz..Ben bir kışta ancak bitirdim.

Çiğdem dedi ki...

Afiyet olsun Pınar' cım. Çoktandır bilgisayardan uzaktım gecikmişim kusura bakma.

Pinar dedi ki...

Cok iyi fikirmis, tesekkurler, Asortik Krep.