4 Haziran 2010 Cuma

Mercimek hasadi

Bu sene bugday, arpa, nohut, mercimek ektik. Denemek icin, ufak alanlar. Gecen haftalarda mercimekler oldu, hatta yavas yavas kaplarini kurutup yerlere sacilmaya basladilar. Bir sabah orakla bictim. Arpa, bugday haric hasat sabah saatlerinde yapilirmis ki nem kaplarin acilmasini onlesin de icindekiler sacilmasin. Kesilen mercimekler, bir sure de guneste bir hararin (buyuk cuval) ustunde beklediler. Yuksel teyze bize nasil ayiklanacagini gosterecegini soylemisti. Biz de onun uygun oldugu bir vakti beklemeye basladik. Yuksel teyze poyrazin estigi bir gun olmali dediyse de dun ogleden sonra aradi, islerini bitirmis, e hadi sizin mercimegi halledelim dedi. Ortanca oglu da bize katildi. Sandilar ki cok is var!:) Eve gelip de gorunce miktari, cok gulduler.

Yere onlardan getirdigimiz kilimi serdik, Yuksel teyzenin yine evden getirdigi kalin dallarla basladik kucuk obekler halinde mercimekleri dovmeye.



Aslinda sapi daha ince, ele kolay gelir, ucu daha kalinca bir sopa/dal olmaliymis. Bundan sonraki hasatlara bir tane yapmali. Dovdukce, mercimekler kaplarindan cikmaya basladilar. Sonra, Yuksel teyze dovulen sapi ile karisik mercimekleri bir elege koydu. Basladi guzel guzel sallamaya. Ust tarafta saplar biriktikce onlari atti, en sonunda da ruzgara arkasini donup elegi bosaltmaya basladi. Ruzgar saplari ileriye savurdukca, mercimekler yere dusmeye basladi. Tabi ruzgarli bir gun olmadigi icin, ara ara ruzgar duasi yaptik.

Ne kadar mi hasadimiz? Tam 1 kg!:)

7 yorum:

virego yücel dedi ki...

ne güzel benim yaşamak istedigim şeyleri sizler yaşıyorsunuz ve ben yaşamış gibi haz alıyorum. aşık veyselin sözleri ne güzel degilmi toprak size yaşam sevincini vermiş o bir kg lık mercimek şu an dünyadaki en degerli hasat çünkü sizin emeginiz afiyet olsun.sizin adınıza cok sevindim devam cocuklar hiçbirşey sizi yıldırmasın.

Pinar dedi ki...

Tesekkurler, darisi senin basina sevgili virego.

okivanc dedi ki...

Simdi o mercimekle neler yapilir... Afiyet olsun!

EHkki dedi ki...

biraz zor bir hayat gibi geldi bana.
mercimek (hemde tam 1 kg) neyse de ilk yazilarda gördüğüm böcekler ev yaçamına dahil oluyorsa biraz ürkütücü
:))

Meyvelitepe dedi ki...

Afiyet olsun, kendi mercimeğinizin tadı bambaşka gelir şimdi size.

Pinar dedi ki...

evhobi, dogrusu cok kolay degil ama cok zevkli. Hasaratlarla da paylasmayi ogreniyorsunuz. Isler yoluna giriyor, merak etmeyin!:)

Mercimeklerin tadi pisirmeden belli olmayacak, Yuksel teyze bakalim pisirmesi kolay olacak mi dedi. Bakalim.

Adsız dedi ki...

Virego yücel'e katılıyorum, son yazınızdan itibaren okuyorum hiç sıkılmadan ve çok özendim. Hayal ettiğim şeyleri yaşıyorsunuz. Her şey gönlünüzce olsun.