5 Aralık 2009 Cumartesi

Bademler Cicek Acmaya Basladi!

Datca'da mevsimler 3 tane, sonbahardan sonra bahar geliyor. Su siralar ikisi birden yasaniyor! Dag tas pirenler cicek icinde. Bunun adi tam olarak nedir bilmiyorum, koydekilerden duyabildigim kadari ile piren (e'sini biraz uzun soyluyorlar). [Ailesini tespit ettik: Erica, Evren'e cok tesekkurler]





Bunlari kiskanan erkenci bademler de cicek acmaya basladi. Ilkini gordugumde henuz Aralik baslamamisti bile!



Yakinda buralilarin eksikulak dedigi yalanci yoncalar da (yonca sandik uzun sure, meger sorrel cinsi bir bitkiymis) ciceklenecek sari sari. Bir iki tane gormeye basladim bile.

Piren ve badem cicegi fotograflari cekmekten donerken karsima kimler cikti dersiniz?



Hemen kosup Pinar'i cagirdim, nefes nefese geri donduk. Yolda Pinar'a hafiften citlattim ne gormeye gittigimizi. Bak, dedim, ciglik atmayacagina soz ver, yoksa goturmem!





4 yorum:

hindiba dedi ki...

Merak ettim, buldum. Halk dilinde adi piren olan bitki galiba Erica türleri imis. Funda yani. Cicekli fotograflarini sizinkilere benzettim.

nalan dedi ki...

ben de pirenlik diye dikenlik ekilmeyen arsa diye bilirim.
kuzular nasıl güzeller. her şeyin küçüğü güzel yahu :)

nihal dedi ki...

Yaa ama bunlara çığlık atılmaz mı?

Pinar dedi ki...

Evren, supersin! Hemen Erica'ya wikipedia'dan baktim. Tahminin dogru.

Nalan, sorma; 4 tane kuzu insana alisik. Ya anne emzirmiyor, ya anneye birsey olmus. Elden biberonla besleniyorlar. O yuzden de boyle parmak gorunce dayanamiyorlar.

Nihal, gorunce kacirmamak icin kendini tutup atmamayi beceriyorsun!:)