5 Aralık 2009 Cumartesi

Yilbasi Susu Nasil Yapilir

Bir sure once sozunu verdigim blogu daha uzatmadan yazayim dedim. Ne yazik ki malzemeler hala elimde dogru durust yok- edinmeyi beklersem epey surecek gibi gorunuyor. Elimdekilerle fotografladim. En azindan size fikir verir.

Dogru malzemelerin listesi soyle :)
- Bag teli (kivrilmasi kolay kalinlikta)
- Istediginiz her turlu bitki
- Budama makasi (hem teli, hem de bitkileri kesmek icin)



1. Celengin capina karar verin.
2. Bag telini bu capin iki kati olacak sekilde kesin ve yuvarlak yapin. (Fotografta kullandigim tel gereginden fazla kalin. O yuzden tek kat oldu. Siz dedigim tur bag teli kullanirsaniz, gerekli sertligi verebilmek icin 2 kat yapacaksiniz.)
3. Bag telinden 30 cm. kadar bir parca daha kesin. (Fotograftaki beyaz duz tel. Bu parca da elimdeki kivrilabilen tek teldi. O yuzden onu kullandim. Siz daha uzun keseceksiniz.)
4. Elinizdeki bitkilerden kucuk bir buket yapin.
5. Buketi duz tel ile celenge bir yerinden baglayin.


6. Bir buket daha yapin ve ilk buketin onune gelecek sekilde bag teli ile tutturun.


7. Bu islemi tum celenk buketler ile kaplanana kadar tekrarlayin. Eger duz teliniz biterse ki buyuk ihtimal bitecek, yine 30 cm. civarinda ya da sonlarina gelmisseniz daha kisa bir parca kesin ve devam edin.
8. Evinizde guzel bir kose bulup celenginizi asin, ya da sevdikleriniz icin bir sonraki celenge baslayin.

Hadi bakalim, bitki avina!:)

5 yorum:

hindiba dedi ki...

Aaa, anladim, anladim! Ben icinde su köpük gibi malzemeden var saniyordum. Böylesi daha güzel. Cok sagol Pinar.

nihal dedi ki...

Bakayım ben de yapayım sen böyle yazınca kolaymış gibi göründü.. Bu arada mail attım örgülerle ilgili..

Meyvelitepe dedi ki...

Dün nihayet arama,toplama işini bitirdim sıra geldi çelengi yapmaya:) Tel bulmakta zorlandığım için alternatif olarak esnek sarmaşık dallarını halka haline getireceğim, daha önce bu yöntem başarılı olmuştu. Üzerine tarif ettiğin gibi küçük buketler hazırlayıp iliştirmek çelengimi zenginleştirecek. Ayrıntılı tarif için teşekkürler Pınar.
Sevgiler...
Jale

Pinar dedi ki...

Hepinize kolay gelsin. Sanirim onemli olan fikri anlamak. Elimizdeki malzemeleri uyarlamak en guzeli zaten.

beste dedi ki...

merhaba, blogunuzu evren'den duydum. Bende saman saplarindan yapilmis halkaya bitkileri ilistirdim. Bir dahaki sefere sizin yontemi deneyecegim hatat hediye edecegim cok guzel fikir. bana boyle hediye gelse bayilirim:)