13 Aralık 2008 Cumartesi

Bayram tatilinde yaptiklarim

Bu tatili firsat bilip Yuksel teyzeye yardima gittim. Hep cagirip durdugu ama bir turlu firsat bulamadigim zeytin ve domates "ellemeye" gittim. Ertesi gune kalkamam korkusuyla her ikisinde de yarim gun calistim. Zeytin isi domates elleyene kadar zor gelmisti. Bizim zeytin agaclari minicik oldugundan toplamak cok kolaydi. Yuksel teyzelerin agaclari kocaman, muhtesem agaclar. Agaca cikilip uzuuuun bir sopa ile yere silkeleniyor. Sonra yerdekiler tek tek toplaniyor. Eger gencseniz, agacin dis ceperlerinde zeytinleri topluyorsunuz. Yerde comelerek toparlayamayanlar, ic ceperlerde yere oturup topluyor. Bana da acemi kontenjanindan ic ceperlerde yer dustu!:)

Zeytin toplarken, ilk agacin dibinde hurma zeytini oldugunu tahmin ettigim 2 zeytini agzima attim. Ve de hurma zeytini ciktilar. Bende hurma zeytinini taniyan goz var derken, bir sonraki agacta arka arkaya agzima attigim zeytinler acayip aci cikti! Eve gidip de agzima bir kac lokma atana kadar da gecmedi!:(

2 gun sonra domates toplamaya gittim. Ilk yarim saatte bel ve sirt agrilari basladi! Domates ariklarinin bir ucuna biri geciyor, diger ucuna bir baskasi. Ortada (ya da hizli giden bir esin varsa, senin basladigin yere daha yakin bir noktada) bulusuluyor!:) Ve arigin sadece bir tarafindaki domatesleri topluyorsun. Boyle olunca da hep ayni yere dogru donuk olmaktan dolayi benim bel agrilarim basladi. Hatunlar buyuk "barkac"lara (Kizlanlilarda ilginc bir durum var. Kelimeler hep ayni sekilde bozuluyor: kavanoz=>kanavoz; saksi=>saski; barkac=>barkac vs.) topluyor. Erkekler bu agir bakraclari kasalayan kisiye goturup boslari toplayanlara veriyor. Kasalayan kisi de toplanan domatesleri kalite kontrolden gecirip kasalara dolduruyor. Zor is! Bir bucuk aydir, buralilar bir gun zeytine bir gun domatese gittiler. Hafta sonu, bayram demeden.

Her iki gun de Ece (Yuksel teyzenin torun) bana eslik etti. Yerden bitme, acayip dilli bir sey. Cok egleniyorum onunla konusurken!:) Oyle cok sey biliyor ki bu yasinda. Bana "gışıyak" nedir ogretti! Merak ediyorsaniz, bir sonraki blog'da!;)

Hiç yorum yok: