17 Aralık 2008 Çarşamba

Gışıyak dedikleri ne ola ki?



Iste gışıyak boyle bir yabani ot. Tarlalarda yetisiyor. Bizim minik Ece boyuna posuna bakmadan butun bu yabani otlari taniyormus. Bizim Ankara kulturu yuzunden yabani otlara tam anlamiyla yabanciyim! Ama allahtan yabanilik yapmayip, pazarda buldukca alip evde deniyorum!:) Şevketibostan, hindiba (Izmir taraflarinda radika diyorlarmis galiba. Bu arada internette bir google yapinca, bunlarin bildigimiz, bizim cimleri basan "weed" oldugunu farkettim! Bir daha dikkatlice bakacagim. Belli olmaz, bu bitkiler bilmeyen bir goze ayni gorunur, bos yere Datca Devlet Hastanesinin aciline tasinmayalim!:), turpotu, deniz ispanagi (bunun nasil bir sey oldugunu henuz bilmiyorum. Pazarda hindiba alirken bir hanim bana buralarda, kisin sahile yakin yerlerde yetisen bir bitki oldugunu soyledi) ve daha henuz bilemedigim bir suru ot! Burada bu otlari meze olarak sunan, yemekleri nefis, ama porsiyonlari ufak Fevzi'nin Yeri diye bir lokanta var. Ara ara gidip kendimize ziyafet cekiyoruz. Yolu Datca'ya dusenlere siddetle tavsiye edilir!

Gelelim bu gışıyak'in nasil pisirildigine (Yuksel teyzenin tarifidir): Once otlar guzelce yikanir, az bir suyla bir miktar haslanir. Sudan cikarilip, elle hafifce sıkılır ve irice dogranir. Ote yandan zeytinyaginda kup kup dogranmis sogan kavrulur. Ben sarimsak da koyuyorum. Bu sogana gışıyakla birlikte, kup kup dogranmis domatesleri de ekleyip domatesler kendini salana kadar kavurmaya devam edilir. En sonunda, yumurta kirilir. Tuz karabiber eklenir. Arzuya gore yumurtalar ya butun olarak birakilir, ya da pismeye yuz tutunca karistirilir. Yaninda kizarmis ekmekle afiyetle yenir.

Bu vakitler gelmeyi dusunen misafirlerimize tattirabilirim!:))

Not: Google yapmaya devam ettikce, hindibanin da cesitleri oldugunu, radikanin kara hindibanin yoresel adlarindan biri oldugunu ogrendim . Bakiniz.

Not2: Cok guzel bir site buldum.

Hiç yorum yok: