1 Haziran 2009 Pazartesi

Sebze Bahcesi Sulama

Bugun Kizlan'daki dostlarimizdan sebze bahcesi capalama danismanlik hizmeti aldik. Bana kalsa hersey kontrol altinda ama neyseki Pinar, bir soralim diye israr ediyor da her seferinde bir suru sey ogreniyoruz. Capalamada elimizi biraz korkak alistirmisiz, ozellikle domateslerin diplerini biraz daha dolduracakmisiz. Domatesler toprak icinde kalan govdelerden kok uzatarak daha saglamlastiriyorlarmis kendilerini.

Daha onemlisi, onca uyariya ragmen hala fazla su verdigimiz ortaya cikti. Kucuk fidelere fazla su verilmemesi gerektigi fikrine hala kendimi tam alistiramadim. Nedense miniklere az ama sikca su vermek daha iyi olurmus gibi geliyordu hep. Bizim toprak biraz da killi oldugundan az su vermek daha da onemli. Baharat bahcesinde (herb yerine baharat olmuyor bence ama daha iyisini bulamadim) semizotlari sudan rahatsiz olduklarini cok guzel belli ediyorlar. Tumseklerde gayet guzel gelismisler ama suyun biriktigi cukur yerlerde pek mutsuzlar.

Bu arada maydanoz ve dereotlarimiz cikmaya basladi. Ben maydanozdan umit kesmistim ama meger maydanoz cok gec cikarmis. Ama rekor kerevizdeymis. Yakinlarda kereviz tohumu dikmemiz lazim. Kis sebzesi oldugu halde ancak 3 ayda ariklara alinacak hale gelip kereviz koklerini buyutmesi de bir o kadar surermis.

3 yorum:

Rasim Karavana dedi ki...

merhaba, domatesleri meyve vermeye başlamadan önce, nekadar az sularsanız kökleri suyu aramak için okadar gelişim gösterirmiş. ilerde de gelişmiş kök yapısıyla meyvelerine bakması kolay oluyormuş. yatırım yapmak gibi yani.

dokuzuncubulut dedi ki...

Merhaba,
Maydanozlar için bir öneri. Tohumları 7-8 gün su içinde bekletin sonra ekin. 1 hafta sonra çimlenip çıkıyorlar. Geçen yıl çimlenme için 1 ay bekleyince bu yıl böyle denedim. Şimdi şahane maydanozlara kavuştum. Üstelik saksıda. Sizinkiler bahçede çok daha güzel olacaktır eminim.
Kolay gelsin...

Pinar dedi ki...

Cok iyi fikir Zencefil. Belki de bir miktar tohumu saksiya dedigin gibi diksek iyi olacak.