9 Haziran 2011 Perşembe

Orman Bahcesi (Gida Ormani)

Dun Avustralya Permakultur sitesinde bir yazi okuduk. Martin Crawford'un Ingiltere'de 15 senede yarattigi, icinde 500 cesit bitki/agac olan gida ormanini anlattigi bir video da vardi. Inanilmaz! Ne yazik ki turkce altyazisi yok ama ingilizce bilenlere seyretmelerini oneririm.

Gida ormanindaki cesitlilikten bahsederken, tipik bir gida ormaninin 200 cesit bitki/agaci rahatlikla barindirabilecegini soyledi Crawford. Ve insanlar icin aci bir beslenme gercegini de ekleyiverdi: bizler 20 cesit, cogu yillik olan sebze ile idare ederken, en yakin akrabalarimizdan orangutanlarin diyetinde 400 cesit bitki varmis! Yeni bulgularin insanlarin avci/toplayici doneminde cok daha iri yari, saglikli ve uzun omurlu olduklarini gostermesi tesaduf degil anlayacaginiz...

3 yorum:

hindiba dedi ki...

orangutanlarda maliyet hesabi yapan besin tedarikcileri zinciri yok tabii ki... yazi ve video kulaga ilginc geliyor . bakacagim.

Berceste dedi ki...

O sinirli sayiyi ben de duymustum, cok kotu hissetmistim kendimi. O yuzden ne yemek yapsak derdinde oldugumuzu da anlamistim :( Neticede yemek adi degisse de icerigi uc asagi bes yukari ayni :( Evren'e de kesinlikle katiliyorum.

Bu arada bu gida ormani davasina yardimci olmalari acisindan bizim buradaki kargalari size yollayalim mi? Cok guzel visne yer, tukururler, tukurdukleri yerden de harika agaclar cikar zira :D Yetmez, kirdiklari cevizlerden de ceviz agaclariniz olur. Daha baskalari da eklenecek bakalim bekliyoruz. Nereden mi biliyoruz? Bakiniz nizim alt bahce!

Berceste dedi ki...

nizim = bizim