7 Aralık 2011 Çarşamba

Hirsiz vaaar!

Kaynak: WebHatti

Hafta basi yer fistiklarini hasat ettik. Yuksel teyzeler toplayip da kurutali belki bir ay olmustur. Bize de soyleyip duruyordu, bak kurutamayacaksiniz, toplayin diye. Sonunda gecen gun topladik. Cok bir sey degil. Deri topu bir 3 kg'lik bir yogurt kabi kadar. Keske daha cok ekseymisiz. Toplamasi pek zevkli. Sanirim hasadin en guzeli topragi eseleyerek yapilani! Her seferinde insan hazine bulmus gibi oluyor. Eh, tozlu toprakli ya, iceride kurutmayalim dedik, disari serdik. Ertesi gun sabahtan bir kac saat ciftlikte degildik. Oglen vakti geldigimizde yer fistiklarini serdigim yerde (karavanin dibindeki pergole) kala kala bir avuc kadar kalmis oldugunu gordum. Inanamadim. Dogrusu o anda biz yokken birinin geldigini ve bize oyun ettigini dusunduk. Cok da yanilmamisiz, bize bu oyunu eden burada "malaş" denen alakarga cikti! Uzumleri yedigini gormustuk, sonra Yuksel teyzelerin yer fistiklarini tam kurumadan neden topladiklarini hatirladim! Ah bu daha once aklima gelseydi diye cok dovundum ama oldu olan. Simdi en azindan tohumluk biraktilar diye tesekkur ediyorum.

Not 1: Internette alakarga fotografi ararken bu fotografi buldum!:)
Not 2: Tepedeki fotograftaki alakarga tam bizim buradaki degil. Belki bir denk getirirsek fotografini cekeriz, paylasiriz tekrar.
Not 3: Yeni ogrendik ki bu kusun ismi ingilizcede Eurasian Jay'mis. Latincesi de Garrulus glandarius

7 yorum:

Berceste dedi ki...

Vay hain alakarga!

Ben de yasasin fistik diyecektim oysa ki...

En son kendisini Ataturk Arboretum'unda gordum. Dalgin dalgin suya bakiyordu bizimki. Orada neyi gozune kestirmisti bilmem. Ama bu karga milleti hem cin, hem de agzinin tadini biliyor.

Bir de mavili degil de kahverengi agirlikliydi gordugumun renkleri.

devrim dedi ki...

saksağan olarak aratırsanız aradığınız fotoğafı bulabilirsiniz sanırım. Bizim de domateslerin yarısını onlar yedi yaz boyunca.

hindiba dedi ki...

:)
tam bir ziyafet olmus kargaya.
e, ama ne demistik, kurda, kusa, asa :)

Berceste dedi ki...

Pinar, yorumlari ele geciriyorum :) Alakargadan bulasti :P

Devrim, saksaganlar siyah, beyaz agirlikli, bu sankim alakarga :)

Evren, o dedigin tarlaya tohum atilirken degil mi yahu. Ne cikarsa bahtimiza niyetine. Bu hain karga, ekini yemis, benim fistiklarimi yemiiiiiiiiiiiiis! Pinarlar elleri ile toplayip tek tek temizleyip hazir etmisler. Hain ve de uyanik karga iste :)

Pinar dedi ki...

Berceste, bizdeki de kahverengi agirlikli aslinda. Umarim bir gun guzel bir pozunu yakalariz.

Evren, dogrusu ben de surekli bu lafi ettigim icin cok da kizamadim alakargaya!:) Burada hirsiz cok, serce ve bir iki cift kumru tavuklara serptigimiz yemleri de goturuyor! Hatta ektigimiz ak darilarin cogunu da onlar hasat etti!:)

nalan dedi ki...

yemeyenin malını yerler dememişler boşuna. vay canına, ettiğine bak sen alakarganın. şükür ki tohumluk kalmış, bir kaç saat daha gecikseniz demek onun da yerinde yeller esecekti :(

EmRe SeLeS dedi ki...

Hay allah ya. Onca emek... Kargaya afiyet olsun, size de gecis olsun demekten baska care de yok.