6 Mayıs 2009 Çarşamba

Kumes ve Sebze Bahcesi

Kumes insaatini simdilik durdurduk. OSB'lerin sazlarla kaplanmasi, tahtalarin boyanmasi ve belki bir pencere acilmasi isleri var ama sebze bahcesini hazirlama isleri ve zeytin zararlilarindan basimizi kaldirana kadar bekleyecek mecburen.



Sebze bahcesi isi de umdugumuzdan fazla zaman aldi (hersey gibi...). Sebze bahcesi yapmaya karar verdigimiz ilk yer biraz cukurda, traktor girmesi biraz sorunlu. O yuzden ikinci tercihimizi surdurduk. Ama sonradan burada yillardir yayilmis olan ayrik otlarinin bize cok sorun cikaracagi soylendi. Onlarla mucadelenin ilac disinda en iyi yolu, yazin susuz aylarda birkac kez surmekmis. Gec olsun guc olmasin diyerek burayi bu yaz boyunca adam etmeye karar verip tekrar ilk secenegimize donduk. Hazir capa makinesi aldik, biz kendimiz surme isini hallederiz diye sivandik islere. Ama capa makinesine ayip olmasin diye once ben normal capa ile arazideki calilari, otlari diplerinden soktum. Kabaca 20m x 10m bir alan ama herseyi sokene kadar ne hale geldigimi tahmin edersiniz. Sonrasi capa makinesi ile oldukca kolay oldu, eh, isin %80'ni zaten yapilmisti! Fotograf size yapilan is konusunda pek birsey ifade etmeyecek ama tum alan cevresindeki bitkilerle kapliydi dersem belki biraz daha canlanir gozunuzde.



Ardindan capa makinemize romork takip, once yagmur yiyip agirlasmis, ardindan da biraz kuruyup katilasmis 25 torba kadar gubre tasidik bu alana. Onlari sermesi, uzerlerine biraz leonardit atma, bir kez daha capalayip ariklar cekme isleri yapildi. Damlama su borularini da aldik. Tek kalan is, borulari ana boruya takma, onu hortuma baglama, araya musluklar baglama falan. Ardindan Yuksel teyzelerin de katilacagi buyuk dikim partisi yapip, onlardan bu is nasil yapiliyor ogrenecegiz.

8 yorum:

okivanc dedi ki...

Ne ekiyoruz?

Pinar dedi ki...

Benim tohumdan buyuttugum domates, yesil ve kirmizi biber, bir de patlican. Ama Yuksel teyze bize takviye yapacak: kendi biber, patlican fidelerinden, borulce, fasulye, karpuz, kavun tohumlarindan verecek.

Buyrun bekleriz yemeye! :)

Pinar dedi ki...

Ha bir de semizotu.

Yuksel teyze aslinda dereotu, maydanoz, nane, tere, roka vs. de ekmek istiyor bizim icin. Gordugun gibi burada Yuksel teyze ne derse o oluyor! ;)

okivanc dedi ki...

Haha aklima birsey geldi... Son geldiginde Canan teyze ispanak ve roka alip eve gelmis, nefis bir ispanakli borek yapmis. Aksam eve geldim borek super gozukuyor, hemen daldim bir parca attim agzima, nasil aci... Tabi patavatsizlikda ustume yok, ne yaptin kayin valde aci ispanagi nerden buldun dedim? Yok biraz karabiber koydum ondandir dedi. Millet de sanki bende bir problem varmis gibi bana bakti. Konu da oylece kapandi. Nedense yalniz, eli ikinci parcaya giden yok. Ben yemeye devam ediyorum... Anacim bu karabiber acisi degil baska bir olay var dedim. Yine kimseden ses yok...

Ertesi gun isteyim, telefon caldi, Canan ariyor... Aksama balik yapmaya karar vermis, elini roka'ya atmis roka yok. Yerinde ispanak... :) Gunlerce dilimden kurtulamadi, hala her firsatta anlatiyorum. Hala kendini genc zannediyor, gozlugunu takmadan yemek pisirmeye calisiyor... Buyuk annaneye cekmis, o da 86 yasinda, hala bizim gibi orta yaslilar soyle boyle diye birseyler anlatiyor. Duyardim ama ancak gecen aralik ayinda sahit oldum.

Roka'yi Yucel teyze balikla mi yiyor, yoksa baska birseyler yapmak mumkun mu?

Pinar dedi ki...

Ben de cok guldum; Canan teyze hayatinin hatasini yapmis ve senin diline dusmus!:))

Dogrusu buyukanneannenin "biz ortayaslilar" lafini artik yadirgamiyorum. Sizi bilmem ama ben kendimi hala genc kategorisine koymaktan vazgecmedim!;)

Rokayi Yuksel teyzeler nasil yiyorlar bilmiyorum ama genelde burada otlari corbaya eslik ettirmek gibi bir adet var. Yarin sorarim Yuksel teyzeye. Bakalim yeni bir sey ogrenecek miyiz?

EmRe SeLeS dedi ki...

Simdi sebze yetistirmenin guclugune sahit oluyoruz sizin sayenizde. Tabakta lokma birakmamak iste bu yuzden onemliymis meger. :)

dokuzuncubulut dedi ki...

Sizin bu Yüksel teyzeden her eve lazım. Kıymetini bilin... Bu arada sizin için çok yorucu olsa da, bahçe işleriniz süper gidiyor, elinize kolunuza sağlık...

Pinar dedi ki...

Ah Emre'cim, olay sadece fiziksel yorgunluk degil ama su endiselenmeler var ya! Iste o en yorucu sey. Ogrendikce gececek diyorum ama kac tane tohum elimizden gectikten sonra bitecek bilmem!:)

Sevgili Zencefil, Yuksel teyze bizim icin her acidan buyuk bir sans. Onunla tanismanizi cok isterdim. Dinlemeye doyamiyor insan.